Ryanair tvrdí, že aktuálně zpracovává 1 000 krát více žádostí o vrácení peněz a zároveň, že na to má o 75 % méně lidí. Proto všem svým zákazníkům doporučuje voucher nebo bezplatnou změnu letu, tedy alternativy, které rezervační systém společnosti dokáže provést automaticky, alespoň dle tvrzení dopravce.
Pokud vám byl z důvodu aktuální koronakrize zrušen let, dopravce nabízí tři možnosti: 1) Bezplatnou změnu termínu, 2) voucher s platností 12 měsíců, nebo 3) vrácení peněz. Jak se ovšem dočtete na webu dopravce, na vrácení peněz budete čekat týdny či měsíce.
Změna letu, žádost o vrácení peněz
Pokud byl váš let zrušen, obdržíte automaticky voucher na e-mailovou adresu uvedenou ve vaší rezervaci, tvrdí Ryanair. Ze zkušenosti vás cestovatelů vím, že se tak nestane ve všech případech. Pokud jste voucher neobdrželi, mrkněte do správy vaší rezervace zde, po přihlášení klikněte na „Spravovat cestu“. Zde naleznete minimálně nabídku: „Zažádat o refundaci / Změnit let“, jak je to s voucherem bohužel neví, nemám žádný zrušený let. Pokud víte víc, podělte se o své zkušenosti v diskuzi níže, děkuji.
Podrobnosti o voucheru
- Pokud byl váš let zrušen, obdržíte automaticky voucher na e-mailovou adresu uvedenou ve vaší rezervaci (pokud se tak nestalo, viz text výše).
- Voucher je na jméno cestujícího, který provedl rezervaci, je nepřenosný, ale majitel ho může využít také pro spolucestující osoby zahrnuté v jedné rezervaci.
- Voucher má platnost 12, měsíců a nelze prodloužit, pokud ho ovšem nevyužijete, můžete zažádat o vrácení peněz.
- Pokud je částka za rezervaci nižší než hodnota voucheru, můžete zbylou částku využít na další let.
- Voucher lze uplatnit pouze ve měně ve které proběhla původní rezervace.
- Pokud jste let rezervovali u prostředníka (mimo web dopravce) a prostředník let nerezervoval na váš e-mail, kontaktujte prostředníka.
- Voucher lze uplatnit na platbu za letenky, zavazadla, sedadla, přednostní nástup a pojištění, ne za půjčení auta a ubytování.
- Stejné podmínky jsou u společnosti Laudamotion a Malta Air, voucher Ryanairu platí také na lety společnosti Laudamotion a Malta Air, také ovšem naopak.
- Společnost Ryanair si vyhrazuje právo tyto podmínky změnit, zákazníky bude o případných změnách písemně informovat.
Zdroj, Ryanair.com.
Dnes mi přišel email o zrušení mého letu do Lisabonu dne 26.7. Dostala jsem nabídky viz výše. Zažádala jsem o vrácení peněz. Vyplnila jsem formulář a bohužel, jsem žádný email neobdržela s informacemi, kdy bych měla obdržet peníze.
Ahoj, může se hodit moje aktuální zkušenost.
V květnu jsem vyplňoval žádost o vrácení peněz. Přišlo potvrzení o vyplnění formuláře. Do teď jsem nic nedělal, čekal, že zaplatí. Narazil jsem na váš článek a zkusil to popohnat. Přes odkaz v mailu jsem se dostal na stránku https://www.ryanair.com/ie/en/refundfaqs/directbookings. Úplně dole jsou FAQs – tady What happens if I don´t accept the voucher – pak odkaz click here to let us know. Vyplněním následujícího formuláře se teprve dostanete do fronty zaplacení, kterou odbaví do dvou týdnů.
Radek
Dobrý den, Ryanair nám zrušil let z Vídně do Lisabonu a z Lisabonu do Vídně, když vyplním formulář o vrácení peněz, tak mi to napíše, že let nebyl zrušen nebo nemá 3 hodiny zpoždění. Má někdo podobné zkušenosti a poradí mi, co máme dělat?
Takže jsem zažádal o refund jak to šlo na let v dubnu. Došel mi voucher, odkaz jsem ignoroval. Pak sjem si všiml možnosti na FB chatu v messengeru, že je možné se tam přihlásit do fronty na refund. Tak jsem to poslal ve formátu jaký vyžadovali. Do měsíce mám refund zpět na účtě. Škoda jen, že rozdíl mezi nakupem a navrácením je 9905 zaplaceno 9060 vráceno. Ale za mě lepší než drátem do oka.
Mohu se zeptat jak jste to udelal na tom fb prosiim? Ja mnel na 16.3 tri letenky a vubec se neozvali..dekuji za radu
Společnost Ryanair mi posunula let o více než 3 hodiny. Využil jsem jejich nabídku na zrušení letu a vyplnil online formulář. Namísto očekávaného navrácení peněz mi neustále chodí upozornění na výběr sedadla, pojištění, či přikoupení zavazadel k tomuto letu pod číslem rezervace, kterou jsem zrušil. Po přihlášení do systému společnosti se mi rezervace nezobrazuje, ale jiná komunikace není možná. Neexistuje možnost, jak se spojit s živým organismem společnosti Ryanair, abych se zeptal, zda mám rezervaci skutečně zrušenou, či nikoliv. Stále dokola jen robot a předpřipravené otázky, které se ani za mák nepřibližují mému uspokojení. Let má být uskutečněn již za dva dny a já se nemohu dobrat k tomu, zda jej mám zrušen, či nikoliv. Nemáte někdo podobný problém? Pokud ano, vyřešili jste jej? Děkuji
Mám stejný problém, moje rezervace se navíc ukazuje jako stále aktivní – poslala jsem email na adresu [email protected], kde jsem žádala o reakci, přišlo mi zpět, že můj požadavek je veden v systému pod číslem 7017837 :-/ takže čekám..
Prosím o radu. Mám letenky od Ryanair (resp. Laudamotion) Vienna – Alghero na konec června. Nyní mi zaslali na email změnu letu s tím, že jen změnili čas o 2 hodiny a 5 minut. Žádají, abych jim změnu potvrdila anebo mohu žádat refundaci, pokud se změnil let o dvě hodiny. Avšak, kde je zakopaný pes – na stránkách píší a i v samotném formuláři je stanoveno, že o refundaci mohu žádat, pokud se let změnil o +- 3 hodiny oproti původnímu času letu. Má někdo s tímto zkušenost? Vzhledem k aktuální situaci bych samozřejmě nejraději požádala o vrácení peněz.
Laudamotion je krůček před krachem. Stačí si občas přečíst ORF.at, Die Presse, nebo Der Standard…
Španělské letecké společnosti Iberia a Vueling žádají o vládní pomoc.
Leteckým společnostem chybí miliarda eur kvůli koronové krizi. Ve čtvrtek mateřská společnost IAG vyloučila státní podporu a oznámila snížení počtu pracovních míst. Zdroj. Handelsblatt
No, tak to mate teda stastie, ze mate aspon voucher. Ja som po mesiaci a pol snazenia sa o kontakt a pisania mailov dostala kopu automatickych odpovedi, ze mam cakat, nefungujuce formulare, nefungujucu appku… a teraz mi dosiel mail, ze schvalili nejaku novu eu korona vyhlasku, na zaklade ktorej mi nedlzia nic. Takze vdaka ryanair ????
PS: myslite, ze sa mi to podari ukecat aspon na voucher?? ????
Pokud ne, zkuste reklamaci platby u vydavatele platební karty s kterou jste platila, většinou jde o banku. Předpokládám, že podmínky na Slovensku budou podobné jako v ČR. nějaké info je zde: https://finradar.cz/banky/reklamace-platby-kartou-v-pripade-nedodani-zbozi-ci-sluzby.html
To je super, vím prd kdy a kam mě někam pustí, nejdřív přišel mail, žafist o refund, jsem si řekla ok, super a vzápětí po ránu mi přišel voucher, kde byly dva odkazy… souhlasím… nesouhlasím… Samozřejmě jsem klikla ba nesouhlasím s voucherem a stejně tam příště je, kontakt žádnej, můžete psát kam chcete, nikdo nereaguje, on line agent nefunguje strávila jsem u toho mraky času, tak jsem zvědavá jak tohle dopadne, a rezervace už mi zmizela i z historie, což mě tedy zarazilo, voucher je pouze na mailu
Pročetla jsem se informacemi na jejich webu a píší, že vrácení peněz není automatické. Automaticky přijde jen voucher po vyplnění refundačního formuláře. Pokud trváte stále na vrácení peněz, asi nejjednodušší je (teď jsem to udělala během pár minut), kontaktovat je přes fb messenger. Robot Vás provede dotazy a po vyplnění základních info o Vašem letu, Vás zaregistruje k vrácení peněz.
Každému trochu rozumně uvažujícímu člověku je jasné, že letecký byznys je ve výhledu roků odsouzen k maximálně živoření. Vítám to, Již dnes je mnohem čistější troposféra a to si cením mnohem výše než expanzivní vývoj v množství přepravovaných pasažérů či milióny tun zboží. Už jsem si své odlétal. Od Vietnamu až po Kubu. Za 5 let jsem procestoval tolik zemí, jako jednotky procenta populace za celý život. Ale už to bylo skutečně neúnosné. Takže mladým lidem dám dobrou radu. Běžte pracovat do zdravotnictví. Každá země v EU po vás doslova vystartuje. Rakousko, SRN… Zaplatí vám ubytování, jazykové kurzy, umístí děti do školek, škol…Zdravotnictví má na rozdíl od pře prodeje letenek budoucnost. Již nyní takřka všechna evropská letiště začínají masově propouštět zaměstnance. Logicky, Stejně tak i palubní personál notně prořídne. Pokud mají poklesy v řádech přes 50% pasažérů (aktuálně mnohem více) nemohou živit tisíce a tisíce zaměstnanců.
To je fajn názor, já jsem toho procestoval a znečistil moc. Vy seďte doma na prdeli, nikam necestujte bude čistější troposféra. Tak díky za radu.
Jestli bude letecký business živořit nebo ne, je mi jako zákazníkovi úplně jedno, jako doposud, kdy ty společnosti stejně ve valné většině „zivořily“. Teď holt budou živořit v menším rozsahu letu a personálu. A časem se to zase srovná.
Pokud nemáte potřebu létat, je to vaše volba. Já s manželkou klidně budu létat dál a nezmění na tom nic ani současná hysterie nebo i kdyby o pár desítek procent dražší letenky, jejichž cena byla v posledních letech často směšná.
Nemám voucher ani peníze, refundační formulář nefungoval 😀
Také když vyplním žádost napíše mi, že se vyskytla chyba
Ryanair velmi brzy půjde do likvidace. Jen Lufthansa bude propouštět v poměrně krátkém období 10.000 zaměstnanců. Prohnaný Ir prostě půjde, kam už dávno patří….
Tak zrovna Ryanair je v daleko lepší finanční situaci než většina aerolinek, kdyby měl skončit ten, tak těžko říct co by zbylo… pominu-li socialisticky (některými státy) při životě udržované některé rádoby národní aerolinky, viz třeba Alitalia.
Tak si na mě vzpomeňte až Ryanair na konci letošního roku oznámí, že žádá o soudní ochranu před věřiteli.
Já jsem si tuším 27.3. zažádal formulářem o refundaci financí zpět na kartu za dvoje letenky. Dvakrát mně pak přišly maily, že nestíhají, ať čekám. Až pak 17.4. a 20.4. mně přišly vouchery, které jsem v té původní žádosti vyloženě odmítl. Vouchery nechci, chci vrátit peníze, ale dopsat se nikde nedaří. Tak asi nezbyde, než čekat ????♂️
Sotva jsem to tady dopsal, přišel mně od nich další mail:
„You have recently received an email with a voucher code to the value of your original booking.
Please click on the link below to accept the voucher
(link)“
????♂️ …tak předpokládám, že to je nějaká past, po jejímž prokliknutí už bych peníze zpět namísto voucheru nikdy neviděl ????
Jsem ve stejné situaci. Taky mi přišel ten další mejl ať odkliknu ten souhlas s voucherem. Neudělal jsem to. Tím se podle mne sichruji že na něm můžou trčet. Jinak by nežádali o souhlas. Jinak to nedává smysl. V tom anglickém emailu taky píšou něco ve formě když voucher do roka nevyuzijete peníze nepropadnou a vrátíme vám je. Nojo ale za rok. Radil bych voucher neodsouhlasit. Stejně ho už v předchozím mejlu poslali tak proč to mám odsouhlasit? Nevidím důvod co by se mohlo stát když voucher neodsouhlasim? Přece další jediná možnost je vrácení peněz ne? 🙂
Na voucher jsem v obou případech čekal přes měsíc a musel jsem o něj manuálně žádat. Zatím si nechám voucher a budu doufat, že půjde do roka někam letět a že Ryan nekrachne ????
Ryanair (alespoň to tvrdí) má obrovské finanční rezervy. Jak probíhala ta manuální žádost o voucher?
tady je ten odkaz na chat. ale fakt byt trpelivy, je to narocne, nekdy to problikne na pul vteriny, nekdy dyl. ale jde to vyplnit a pak dat Start the chat
https://secure.livechatinc.com/licence/5665411/v2/open_chat.cgi?groups=1
Více jak před měsícem mi byla slibena plna refundace, která do teď nepřišla a ani voucher. Nyní se snažím už 4.dnem spojit v chatu, což se mi nedaří. Neporadite mi jak mám dále postupovat?
Jak je uvedeno výše v textu, na peníze budete bohužel čekat týdny či měsíce 🙁
Taky marně čekám na vrácení peněz. Nejprve posílali maily s omluvami, že toho mají moc. Teď nedávno poslali mail, kde byl odkaz na voucher,na to pozor, když na to kliknete, automaticky přijímáte voucher…
Když.mi neodpovidali na maily, uz jsem ztratil trpělivost a vyrazil jsem do banky požadat o chrageback (reklamace při plstbě kartou). Řekli mi, že vyrízeni reklamace může trvat i 60dnů. Ale prijde minto lepší než čekat na Ryanair, než se uráčí prníze vratot sám od sebe….
A ten chat je podle mě marnej, tam se nedá vůbec spojit
Už čekám přes měsíc na vrácení peněz. Spojila jsem s operátorem přes jejich Ryanair ChatBot. Informace proběhla že je pošlou, ale musím počkat: https://prod-chatbot.ryanair.com/index.html?locale=%22en_IE%22&env=%22prod%22
Díky za info, měl jsem za to, že s tím ChatBotem se moc mluvit nedá.
Tak se proklikáš na přímého operátora, ale musíš počkat. Než jsem se od ChatBotu dostala i operátorovi poprvé to trvalo cca 40 min. Musíš proto sledovat, zda je konverzace stále aktivní.
Mně se na operátora přes ChatBot podařilo dostat už po 5 minutách, žádost o proplacení voucheru jsme vyřídili rychle, teď ale počítám s tím, že budu na peníze hodně dlouho čekat…
Pres chatbota bez sance, 2dny mi to viselo primo na operatorovi a nic. a pak jsem nasel primo vhat na operatora, tam to furt blikalo, ze je volny, neni volny, podarilo se mi postupnr vyplnit vsechny kolonky a jak to na chvili probliklo, tak jsem klikl, ze chatovat a tam se to uz chytlo, napsalo ze 8min a opravdu to tak bylo a nakonec jsem pokecal
Voucher mi prisel, ale nechci. Takze jsem se doklikal na chat, kde mi bylo sdeleno, ze voucher je jedna z moznosti. Pisu, ze voucher nechci, oni pry, ze nemusim nic delat, ze penize prijdou. Pry nestihaji. Tak uvidime
Pokud náhodou ještě máš odkaz na fungující chat, prosím přidej link tady do diskuze. Mi se žádný funkční živý chat najít nepodařilo.
Taky mi voucher přišel, ale nechci ho, refundaci jsem cca před týdnem domluvil přes Facebook messenger. No o fakt je, že peníze ještě nepřišly.